Lekcja języka angielskiego w wirtualnej rzeczywistości – europejskie stolice w nowym wymiarze!

Powiększ obraz

W piątek, 28 lutego 2025 roku, uczniowie klas 4A, 4B i 5A mieli okazję uczestniczyć w niezwykłej lekcji języka angielskiego, podczas której przenieśli się do stolic Europy… bez wychodzenia z klasy! Dzięki nowoczesnym okularom VR (Virtual Reality) dzieci mogły podziwiać najbardziej znane miasta w Europie w formacie 360° i wykorzystać swoje wrażenia do stworzenia edukacyjnych plakatów.

Lekcja była nie tylko okazją do rozwijania umiejętności językowych, ale także fantastycznym ćwiczeniem pracy zespołowej. Uczniowie zostali podzieleni na kilkuosobowe grupy, a ich zadaniem było wspólne opracowanie plakatów przedstawiających wybrane stolice. Współpraca i wymiana pomysłów okazały się kluczowe – każdy członek zespołu miał swój wkład w projekt, od zbierania informacji do tworzenia ilustracji.

Nowoczesna technologia odegrała tu ogromną rolę – dzięki okularom VR uczniowie mogli „odwiedzić” Londyn, Paryż, Rzym i wiele innych miejsc, podziwiając ich zabytki z bliska. Realistyczne obrazy 360° pozwoliły im poczuć się jak prawdziwi podróżnicy, co wzbudziło ogromny entuzjazm i ciekawość poznawczą. Dzieci były zachwycone możliwością interaktywnego odkrywania świata, a jednocześnie uczyły się języka angielskiego w zupełnie nowy, ekscytujący sposób.

Efekty pracy uczniów przerosły wszelkie oczekiwania – powstały kolorowe, pełne kreatywnych pomysłów plakaty, które obecnie zdobią salę lekcyjną. Każda grupa wykazała się zdolnościami artystycznymi i umiejętnością efektywnej współpracy. Takie zajęcia to doskonały przykład, jak technologia może wspierać edukację, angażować uczniów i sprawiać, że nauka staje się fascynującą przygodą. Mamy nadzieję, że to dopiero początek naszej podróży w świat wirtualnej rzeczywistości na lekcjach języka angielskiego!

Diana Schnierl